24 Ağustos 2010

Collection Premiere İstanbul (CPI)

Global moda endüstrisinin öncü marka ve tasarımcılarını İTÜ Taşkışla’da buluşturan CPI, İstanbul’un modanın 5 başkentinden biri olmasında önemli bir misyon üstlendi.

Türkiye’nin moda ve hazır giyim dünyası için büyük önem taşıyan uluslararası moda fuarı Collection Premiere İstanbul (CPI), dünyanın moda sektöründeki öncü markalarını ve tasarımcılarını bir araya getirdi.
Tarihle tasarımın buluştuğu İTÜ Taşkışla Kampusu’nda İstanbul Fashion Week (IFW) ile eşzamanlı olarak organize edilen CPI, Türkiye’yi hazır giyim üreticisi olmaktan çıkarıp, kendi moda ve tasarımlarını pazarlayan ülke konumuna taşıyacak.
İstanbul Fashion Week’le paralel yürüyen ancak ticari çıktılarıyla farklı bir fuar olarak konumlandırılan CPI ile Türk tekstil ve moda sektörünün rekabetçi gücünün daha da arttırılması hedefleniyor.
CPI’ın açılış toplantısında konuşan Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, CPI’ın Türkiye'nin tanıtımı, tekstil üretimi ve moda açısından hangi aşamaya geldiğinin somut göstergesi olduğunu söyledi.İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti çalışmaları çerçevesinde tanıtımın da önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Yazıcı, ''İstanbul bütün bu etkinlikleriyle, tasarımcılarıyla dünya ölçeğinde ilham veren bir şehir olduğunu apaçık bir şekilde ortaya koyuyor'' dedi.
Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, bundan böyle Türkiye'nin dünya moda endüstrisi için çekim merkezi haline geleceğini belirterek, ''CPI gibi etkinlikler gösteriyor ki Türkiye tasarımıyla, tekstiliyle çok daha özgün ürünlerini dış ülkelere ihraç etme imkanına sahip olacak'' dedi.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi dünya ekonomisinin birbirini izleyen krizlerine karşı durabilmek için bir yandan yeni pazarlar ararken öte yandan mevcutları korumak için sürekli olarak kendilerini geliştirmek durumunda olduklarını belirtti.

CPI, TÜRK MODA ENDÜSTRİSİNİ HEDEFE TAŞIYACAK
CPI’ın bu ihtiyaçtan doğduğunu vurgulayan Tanrıverdi şunları söyledi:
“Bugün 15 milyar dolarlar civarındaki yıllık hazır giyim ihracatımızı birkaç yıl içinde 20 milyar dolara, 2023’te de 60 milyar dolara çıkarma hedefimiz var.
Bu süreçte İstanbul Fashion Week ile CPI en önemli itici gücümüz olacak. Türk hazır giyim sektörü ihracatının yüzde 80’ini Avrupa’ya yapıyor. Oysa komşularımız ve Ortadoğu ülkeleri de son derece önemli bir pazarı oluşturuyor.
Yurtdışında 2 binin üzerinde mağazası bulunan Türk markaları söz konusu bölgelerde yatırım yapıyorlar. Önemli bir kısmı komşu ülkeler, Ortadoğu ile Kuzey Afrika ülkelerinde olmak üzere Türk markalarının mağaza sayısının kısa bir süre içinde 20 bine ulaşması hedefleniyor.
Bu projeksiyon içinde CPI’ın Batı ile Doğu arasında bir köprü olması, son derece önemli.
Eş zamanlı düzenlediğimiz CPI ve İstanbul Fashion Week dünya hazır giyim sektörünün bakışları bugün Türkiye’nin üzerinde. Böylesine cesur kararlar alabilmemizin altında sektörümüzün bilgi birikimine, tasarım ve üretim gücüne olan inancımız yatıyor.”
CPI BAŞKANI VOLKAN ATİK: CPI TARİHİ BİR DÖNÜŞÜMÜN BAŞLANGICI
CPI Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik yaptığı açıklamada fuarın Türk hazır giyim sektörüne birkaç yıl içinde en az 3-5 milyar dolarlık bir getirisinin olmasını beklediklerini belirterek, CPI ziyaretçilerinin salt bir moda ve fuar etkinliğine değil, büyük bir değişimin ve dönüşümün de başlangıcına tanıklık edeceklerini söyledi.
CPI’ın İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) tarafından, moda ve hazır giyim alanında dünyanın en büyük fuar organizasyon şirketi olan Alman IGEDO Company işbirliğiyle düzenlendiğini ifade eden Atik şöyle devam etti:
“Türkiye’nin ilk uluslararası moda fuarı olan Collection Premiere İstanbul’un yapılacağı tasarımla tarihin buluştuğu bu bina, aynı zamanda Doğu ile Batı’yı, Kuzey ile Güney’i buluşturacak.
Bir yıl sonrasının koleksiyonunu CPI’a getirecek güce sahip firmaları fuara kabul ettik. Bu ön şart, CPI’ı gerçek anlamda uluslar arası fuar konseptine taşırken, Türkiye açısından da bir ilki oluşturdu.
Ortadoğu ve Avrupa arasında bir kültür ve moda köprüsü olarak dünya modasında önemli bir yer edinecek olan CPI’da seçkin yerli ve uluslararası markalar ve tasarımcılar 2011 yılının ilkbahar – yaz koleksiyonlarını sergileyecekler, ticari anlaşmalar yapabilecekler.
CPI etkinliğinin dünyanın en fazla gelişim gösteren pazarlarının ortasında yer alan İstanbul’da düzenlenecek olması, Türk hazır giyim firmalarının tasarım odaklı koleksiyonlarını yabancı ziyaretçilere gösterebilmeleri için bulunmaz bir fırsat sunacak.
Böylece Türk hazır giyim sektörünün global dünya ile bütünleşmesinde mihenk taşı görevini üstlenen CPI, İstanbul’un dünya moda endüstrisinde ilk 5’e taşınması yolunda büyük katkı sağlayacak.”
Brüt 5 bin metrekarelik sergileme alanına sahip olan fuarda yer alacak ünlü firmalar arasında Triumph, G-Star, Gerry Weber, Perspective, 4G, Basler, Sunset, Wenice, AVVA, Didier Parakian, Colin’s, Collezione, Blue Seven gibi markalar bulunuyor.
Toplam 55 yerli ve yabancı markanın ile 28 tasarımcının katıldığı CPI 28 Ağustos 2010 Cumartesi gününe kadar açık kalacak.